Florida 2009

Onze vakanatie in Florida 2009

Volg hier onze vakantie in Florida van 2009. Van alle voorbereidingen t/m iedere dag van de vakantie zelf. Veel lees plezier. Opmerkingen en vragen zijn altijd welkom.Zie ook:
Zomer 2009
en
Zomer 2010

Volgende vakantie

Wat doen we nog eens, wat nietPosted by ronald Thu, August 13, 2009 21:50:20

In de zomer van 2009 gaan we weer zie:

Wat is leuk en wat niet

Wat doen we nog eens, wat nietPosted by ronald Mon, May 11, 2009 10:14:50

Laten beginnen met wat niet leuk is want dat is wat makkelijker. De vlucht op zich was prima maar de buien in Chicago leverde redelijk wat vertraging op. Hierdoor waren we toch 2-3 uur later in Orlando. Op zich niet zo veel natuurlijk maar om daarna midden in de nacht na veel reizen weer anderahalf uur te wachten op de auto is niet leuk.

Downtown Orlando is voor ons ook geen optie meer. Hier was niets te doen, op zich leuk om even door te wandelen maar voor de rest was het zeer saai.

Voor de rest kan ik me niets bedenken wat slecht was of we niet meer zouden doen. Misschien op andere data naar Seaworld. Hier was hier op alle dagen dat we er zijn geweest zeer druk. Niet leuk meer om rond te lopen. Tevens zou ik bv. Bush Garden echt 2 dagen over doen. Eén dag voor de achtbanen etc. en één dag voor alle dieren. Tevens altijd droge kleren en schoenen in de auto leggen. In ieder park wordt wel iets gedaan met water. Op deze manier ben je zeker ervan dat je niet de hele dag nat blijft.

Wat we zeker nog een keer doen is de boot huren. Dit was toch wel een favoriete dag. Dan zou ik wel een hele dag huren en niet een halve zoals we nu hadden. M.b.t. de kosten is dit niet zoveel duurder. Wel goed opletten op de zon. Deze is moordend, je bent zo verbrand waar je een paar dagen plezier van hebt.

Het was voor ons allen een prima, mooie en lekker warme vakantie.

Dag 16; thuis

dag 16 zon 10 meiPosted by ronald Sun, May 10, 2009 16:39:30

Zoals iedereen heeft kunnen lezen zijn we vandaag weer thuis. De reis is te lezen op dag 15.

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de berichtjes, hier op het blog dan wel op het forum:

We hopen dat jullie veel plezier hebben gehad met het lezen van onze belevenissen.

Dag 15; reizen

dag 15 zat 9 meiPosted by ronald Sun, May 10, 2009 16:34:18

Dag 15 is een reis dag, we gaan naar huis. Niet dat we graag willen, maar de tijd zit erop. De kinderen moeten weer naar school en wij moeten weer aan het werk. We vliegen een twee etappes, eerst van Orlando naar Chicago en dan van Chicago naar Dusseldorf. Om 10.15 uur vertrekt het vliegtuig naar Chicago. We moeten ook de huurauto terug brengen, niet dat dit zoveel tijd kost maar toch even er rekening mee houden. Om op tijd te zijn (we zijn altijd veel te vroeg, maar ja beter dan te laat) vertrekken we om 7.00 uur 's morgens. Er zijn nog weinig mensen op de weg dus dat gaat prima. De Tomtom is niet nodig om de weg te vinden naar het vliegveld, wel nemen we de tol weg, dit kost totaal $ 1,75. We naderen van het zuiden het vliegveld en ik verrijd mij altijd naar de ingang voor de huurauto's. Dus nu ook weer, maar je kunt rond de terminals rijden dus poging 2 gaat wel goed. Bij het inleveren van de auto was het al wat drukker, maar ook hier werd weer snel en efficiënt alles aangepakt. De auto werd bekeken en goed gekeurd. We kregen het bonnetje met saldo $ 0,-.

Wel stak ik automatisch mijn sleutel in de broekzak, maar dat was snel gezien door de medewerkers. dus terug in de auto stoppen. Een karretje geritseld, beter gezegd betaald en door gelopen naar de United balie. We hadden nog geen tickets. Kon wel al gisteren ons on-line inchecken maar we hadden geen printer dus we moesten nog wel boarding passen krijgen. Die kregen we netjes bij de balie, echter dit waren alleen de kaarten om naar Chicago te komen. De koffers ingeleverd en op zoek naar gate 45. Eerst natuurlijk met het treintje naar de 'pier' en dan ben je ook al snel bij de gate. Het was nu 8.00 uur dus mooi op tijd. We gaan zodra we de gate gezien hebben weer op stap voor koffie en nog wat te eten en of wat winkeltjes bekijken. Het vliegtuig stond er al en boarden begon op tijd. Het vliegtuig was vol met hoofdzakelijk vakantiegangers. De vlucht gaat prima we krijgen drinken en je kunt eventueel een box kopen met eten. We komen 15 minuten te vroeg aan en staan snel in terminal 1 in Chicago. Als eerste gingen we op zoek naar een balie voor de boarding passen voor de vlucht naar Dusseldorf. Gezien we eerst met United vlogen en daarna met Lufthansa wordt dit niet in één keer uitgegeven. De koffers worden wel in één keer door gelabeld zodat we die pas in Dusseldorf zien (als alles nu goed gaat). In heel terminal één was niets te vinden. Dus maar even de terminal verlaten en naar de incheckbalie. Daar aangekomen konden we de passen netjes krijgen. Ook kregen we een brief voor de varkensgriep. Terug naar de terminal, weer door de beveiliging staan we voor Mc Donalds in Terminal 1. We moesten bij gate B16 zijn, echter die was nog leeg. Het was ook nog vroeg. We waren er al om 12.00 en het vliegtuig vertrok om 16.15 's middags.

Wat te eten gehaald en naar de gate gelopen om daar alles op te eten. Bij Mc. Donalds zijn geen stoeltjes vandaar eerst naar de gate. We vonden een mooi plaatsje bij het raam dus smullen geblazen. Daarna wachten en de terminal verder verkennen. Winkeltjes en restaurants dat is het enige wat te zien is. De tijd ging redelijk snel voorbij en 15.45 uur begon het boarden. Rond 15.15 uur kwamen er dames en heren van Lufthansa naar de balie alwaar de meeste die nog geen boarding passen hadden hun pas ophaalde. We hoefde dus helemaal niet uit de terminal, alleen geduld hebben. Maar goed dit weten we voor een volgende keer.

We zaten nu achter in het vliegtuig, rij 42 en 43. Wel gelukkig weer hetzelfde vliegtuig als heen, dus iedereen had zijn eigen TV. Ook deze vlucht ging prima. Onderweg kregen we wel te horen dat we het vliegtuig niet meteen mochten verlaten in Dusseldorf. Er wordt gecontroleerd op varkensgriep. We kregen een formulier waarop we onze naam, adres, adres van de laatste 7 dagen in moesten vullen. Een dokter zal ons controleren in Dusseldorf en het formulier innemen. Het laatste stukje van de vlucht werd Ellen misselijk. Tijdsverschil en onregelmatig eten kon haar maag niet meer verdragen. Dus het ontbijtje ging er niet in en hoe dichter we bij Dusseldorf kwamen hoe slechter het ging met Ellen. Om nu de doktoren niet de indruk te geven dat ze de varkensgriep heeft toch maar netjes naar buiten gelopen echter 2 meter buiten het vliegtuig ging het zo slecht dat we besloten terug even in het vliegtuig te gaan. Nieck en ik liepen door en Petra ging met Ellen terug. Bij de stewardessen gemeld wat er aan de hand was en Ellen stond al met de hand voor de mond. Meteen naar de WC en ja hoor alles kwam er uit. Dat luchte meteen enorm op. De stewardess vertelde niet versteld te staan dit gebeurde zo vaak dat niemand meer vreemd opkijkt. Nieck en ik wachtte bij het toilet op het vliegveld, en het duurde niet lang of de dames kwamen eraan. Het ging nog niet 100% maar in ieder geval beter dan eerst. Door de douane heen was geen probleem, daarna de koffers. Deze stonden als enige nog op de band. Dus alles zo gevonden. Bij de deur stond geen beambte of je iets aan te geven hebt dus we konden direct doorlopen naar de uitgang. We moeten naar P4 de auto halen, echter om alle koffers mee te slepen besloten we dat Nieck en ikzelf de auto te halen en de dames met de koffers halen. Zo gezegd zo gedaan, echter makkelijk ging het niet. De auto stond nog op zijn plaats en we konden zo weg rijden. De plaats had ik gereserveerd (kost € 4,-) en kon naar de uitgang rijden en met de CC betalen. Kosten in het totaal voor iets meer dan 16 dagen € 102,-. Op naar de dames, echter het blijkt dat bij afhalen geen particuliere auto's mogen komen. Vreemd maar ik kon er niet in. Dan maar naar P1, dit is direct onder de aankomst hal. Vanuit hier de dames opgezocht en terug naar de auto. Normaal is dit de duurste parkeerplaats echter gaat dit pas tellen na 1 uur of 30 minuten. Dus bij de betaal automaat moesten we 0 euro afreken. Bepakt op weg naar huis waar we na ongeveer 1 uur waren. Alles stond er nog zoals het was, home sweet home.

Dag 14; Manta en minigolf

dag 14 vri 8 meiPosted by ronald Sat, May 09, 2009 05:29:08

De laatste dag, tenminste als we de dag van vertrek niet meerekenen. We moeten morgen de vlucht van 10.15 hebben dus dat betekend om maximaal 8 uur op het vliegveld zijn. Dit is dag 14 buiten inpakken zijn we toch weer druk bezig geweest. We zijn begonnen te ontbijten buiten huis. We hadden niets meer in huis om te ontbijten vandaar. We wilde naar Sizzlers op de US192. Echter die kwamen we niet tegen. Later bleek dat we toch nog een stukje verder hadden moeten rijden. Wat we wel tegen kwamen was Cracker Barrel. Dan maar hier dat is ook prima. Na het ontbijt hadden we de planning om nog even terug te gaan naar Seaworld. Daar is een achtbaan opengegaan waar ik het al eerder over had (dacht ik). Toen we vorige week hier waren was deze nog geheel gesloten. Nu was hij open. Nog niet officieel, maar publiek mocht er al in. Aangezien dit toch wel een bijzondere achtbaan is vanwege dat een liggende achtbaan is . Je moet dus op je buik liggend, beter gezegd je hangt in de achtbaan. Het was al aardig druk en we zagen al van een afstand dat de achtbaan, met de naam Manta, al rond ging. We konden gelukkig wel vlak bij de ingang parkeren. Met de kaartjes die we al hadden vanaf Discovery Cove konden we zo doorlopen. Nieck en ikzelf op weg naar de Manta. De dames wilde er niet in dus we liepen door. We zagen ze wel weer terug bij de uitgang van de Manta. We konden zo doorlopen en er zou een wachttijd zijn van ongeveer 15 minuten. Dat is goed te doen. De wachttijd klopte wel ongeveer. Op weg naar de wagentjes loop je door een doolhof van gangen. Dit is heel mooi gemaakt met aquaria overal. Ze maken dit zo lang op de wachtrij op te vangen. Aangekomen bij de wagentjes van de achtbaan waren we toch benieuwd hoe we erin moesten komen. Dit was uiteindelijk zeer eenvoudig. De stoelen waar je in ligt worden verticaal geplaatst, je kunt er dan in zitten waarna een soort harnas van schouder t/m buik dicht geduwd wordt. Ook ter hoogte van je enkels kom je vast te zitten. Zodra iedereen vast zit worden de stoeltjes horizontaal gedraaid, gepaard gaande met een schreeuw van een Manta (volgens mij maken Manta's geen geluid, maar goed) en dan begint de rit. Moet zeggen heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Ben tot nu toe in alle achtbanen geweest en nergens ban voor. Nu ook niet voor de Manta, maar je maag krijgt toch wel vreemde gevoelens bij bocht 2 en 3. Heel mooi om toch nog even mee te kunnen maken net voordat we weggaan. Toen we eruit waren was de rij al aanzienlijk groter geworden. Deze stond nu op 45 minuten wachttijd. Dat hebben we maar niet gedaan. We zijn aansluitend naar een show geweest van dolfijnen.

Deze hadden we nog niet gezien. Het liep tegen 11.30 uur en we zijn weer gegaan. Nieck wilde beslist nog even bij Mc. Donalds langs dus dat maar even gedaan. Daarna naar huis inpakken en zwemmen. 's Avonds 6.30 uur had Petra nogmaals afgesproken bij de manicure in de Florida Mall. Nog even wat opvullen, want de nageltjes waren in 2 weken weer gegroeid en dat moet je toch bijhouden. Daarna nog wat snel eten bij de food court van de Florida Mall en weer terug naar Kissimmee. Nieck wilde graag ook nog minigolf doen, en wel de piraten minigolf.

Het moet al wat donker zijn en dus afgekoeld wil je dit normaal kunnen doen. In de volle zon gaat dit haast niet. Zeker vandaag niet het was ongeveer 34 graden Celsius. Dus 's avonds nog een rondje golf gelopen en Nieck had gewonnen. Op weer naar de villa en de laatste zaken in de koffers wurmen.

Dag 13; Aquatica

dag 13 don 7 meiPosted by ronald Fri, May 08, 2009 04:21:59

Gisteren niet veel gedaan vandaag dag 13 wel weer. We zijn naar Aquatica geweest. Een zwemparadijs met allerlei glijbanen, stroomversnellingen en golfslagbaden. Het park gaat om 9 uur 's morgens open en ik had op internet gelezen dat je er kon ontbijten. Dit in samenwerking met een voucher voor maaltijden en drank voor de gehele dag. Het zal er warm zijn en dit leek ons dus wel handig. Dus rond 8.30 uur naar het park, we waren een van de eerste. We konden dus vooraan parkeren. Eenmaal in het park eerst een kluisje gehuurd en daarna stoelen gezocht.

We zagen op internet dat je ook een paviljoen kon huren met koelkast en vaste stelen. Maar voor meer dan $200 voor één dag was dit echt te veel. Trouwens we konden nu uitzoeken wat we wilde dus dat was niet nodig. We hadden een plaats gevonden onder een grote parasol vlakbij het golfslagbad. Daarna op zoek naar het restaurant voor het ontbijt. Jammer dus dit was er niet. Waar ik dit gelezen heb weet ik niet meer maar we konden niets krijgen. Tja daar sta je dan, nog niets gegeten, wat nu. Gelukkig was een kiosk open met drinken, fruit en yoghurtjes. Dus wat fruit en yoghurt was onze ontbijt. Het restaurant waar je de hele dag kon eten en drinken met de voucher was pas om 10.30 uur open. Hier zijn we dan ook op tijd heen gegaan. Het 'tweede' ontbijt bestond uit salade, hamburger, meloen en drinken.

Maar goed we zijn het Amerikaanse eten langzaam gewend dus dat ging er wel in. Gelukkig konden we verder de dag hier blijven drinken (en eten). Je hoeft niet meer de beurs te trekken voor de rest van de dag. Terug naar ons eerste ontbijt, yoghurt etc, hierna wilde we natuurlijk meteen zwemmen. Dus broek en T-shirt uit en we gaan. Nee toch niet, Ronald stond in z'n strakke zwembroek en was de enige in het hele park. Normaal ben ik daar niet zo gevoelig voor maar als ook Petra en de kinderen er al iets over zeggen, tja wat moet ik dan. Dus snel naar het winkeltje vlak bij onze stoelen en kijken of ze een zwembroek hadden, modern net zoals een korte broek. Natuurlijk zijn die er dus meteen één gekocht en me omgekleed. Het klopte wel wat Petra zei want ik heb de gehele dag niemand gezien met zo'n soort zwembroek. Dus eindelijk zwemmen. Zal niet apart alle glijbanen opnoemen waar we in zijn geweest, je kunt eigenlijk zeggen we zijn overal in geweest.

Hier komen Ellen, Nieck en ikzelf in een 'bootje' met een enorme snelheid naar beneden gevlogen.

Liggend op onze buik naar beneden op een matje. Links is Ellen, rechts daarvan Nieck en geheel rechts (je ziet mijn hoofd net hieronder) ikzelf.

Petra wilde niet van glijbanen, maar in het golfslagbad wel. We hebben ons de gehele dag zeer goed vermaakt. Eten is goed, alles wordt uitermate goed bijgehouden, wc goed schoon, er zijn douches met shampoo en was gel, alles prima in orde. Handdoeken moet je zelf meenemen of huren. Het enige wat niet mee mag in het park is eten en drinken (behalve water). Dat ben je dus verplicht daar te kopen. Het enige waar je goed moet opletten is dat je niet verbrand in de zon. Je merkt er niets van maar het gebeurd heel snel. Dit keer was ik aan de beurt en een beetje Nieck. Ondanks dat ik me verschillende keren had ingesmeerd toch mijn schouders goed verbrand. Maar goed dat kan de pret niet drukken. Rond 4 uur 's middags waren we uitgezwommen. We hadden genoeg gegeten dus 's avonds uit eten was niet nodig. Wat we wel graag wilde doen is nog bij de Cheese Factory eten in de Mall at Millenia.

We wilde Cheese taart hebben of beter gezegd Amerikaanse kwarktaart. Deze is smaakvoller en droger dan de kwarktaart die we in Nederland kennen, maar ook meteen enorm vullend. Dus vanuit Aquatica eerst even naar de villa ons omkleden en dan naar de Mall at Millenia. Het was al rond 6 uur 's middags dus het zal er wel druk zijn met mensen die er gewoon dineren. Maar we konden toch terecht. Petra, Ellen en ikzelf hadden verschillende Cheese Cake en Nieck een ijs (nee het was geen ijsje).

Zelf had ik alles op maar Petra en Ellen niet. Dus is het heel gewoon om en box te vragen en dan krijg je de restanten mee. Voor ons Nederlanders heel erg wennen maar het is heel gewoon om te vragen. We zijn nog even rondgelopen en daarna nog snel even naar de Florida Mall gereden. Petra wilde morgen nog een afspraak om de nageltjes nog even te laten bijwerken. Zo gezegd zo gedaan. Morgenavond kan Petra terecht. Hierna naar huis gegaan en het eerste inpakken is begonnen.

Dag 12; lekker eten

dag 12 woe 6 meiPosted by ronald Thu, May 07, 2009 03:55:18

Een luie dag 12, na een zeer inspannende dag van gisteren. We hebben vandaag niet veel gedaan. Nog wat souvenirs gehaald en uit eten. We begonnen de dag bij Cracker Barrel. Hier hebben we goed kunnen ontbijten. Er is een soort country winkeltje naast het restaurant waar natuurlijk altijd wel iets aan de vingers blijft plakken. Hierna verschillende winkels aangedaan en de dames hebben alleen de Walmart naast ons onveilig gemaakt. Wij zijn naar de villa terug gereden en de dames zijn later komen lopen. Op zich een kort loopje maar in de volle zon bij 32 graden Celsius is dit een zware tocht. Maar goed de dames zijn goed aangekomen. Nieck heeft nog gezwommen en 's avonds zijn we gaan eten bij Red Lobster.

Hier heb ik een hele kreeft gegeten en de dames zalm. Nieck liet het bij kip. Alles heel lekker en prima bediening. Verder eigenlijk niet veel gedaan dus vandaag maar een kort bericht.

Dag 11: Universal

dag 11 din 5 meiPosted by ronald Wed, May 06, 2009 03:43:47

Universal staat op het programma van dag 11. We werden rond 7.30 uur wakker en we konden langzaam ons wassen, aankleden en ontbijten. Ontbijten doen we thuis want we krijgen nog genoeg in het park. Het park gaat 9 uur open dus we gingen ongeveer 20 voor 9 weg. We wilde vandaag beide parken bezoeken van Universal. Dit is 'Island of Adventure' en 'Universal Studios'. Beide van Universal en liggen naast elkaar. Het zijn in feite 2 aparte parken, maar je kunt ook een combi of zoals dat heet een hopper tickets kopen. Dan ben je ongeveer $7,- meer kwijt per ticket dan 1 ticket voor 1 park en je kunt dan binnen dezelfde dag zo vaak als je wilt wisselen tussen parken. Zo'n kaartje hadden wij dus we kunnen beide parken af. Als je Universal binnen rijdt moet je eerst parkeren. Dit kost natuurlijk ook weer dollars ($12,-) maar dan sta je gelukkig in de meeste gevallen in een parkeergarage dus lekker koel. Via hele lange loop banden (net zoals op vliegvelden) kom je langzaam bij de ingang. Voordat je door mag worden eerst alle tassen onderzocht of je geen bijzonderheden bij je hebt (bommen, wapens etc.). Deze hadden we deze keer niet bij ons dus we konden doorlopen. Eerst kom je in een algemeen gedeelte waar je zonder kaartje kan komen. Hier zijn allerlei winkeltjes, cafe's (waaronder Hard Rock) en restaurantjes. Dan kan je kiezen, rechtdoor is 'Island of Adventure' of rechts naar 'Universal Studios'. We gingen eerst naar het Island. Hier moet je je kaartje laten zien en een vinger afdruk maken. Wat de vinger afdruk moet betekenen weet ik niet. Want later toen we in Universal kwamen moesten we weer een kaartje laten zien en een vingerafdruk maken. Ieder had het kaartje van een de ander (dus bv Petra van mij en Nieck van Petra) maar we konden weer zo doorlopen. Maar goed eerst het Island. Je kunt links of rechts om het park rond lopen zodat je alle attracties tegen komt.

We gingen links om hen kwamen eerst bij de achtbaan de Hulk. Een leuke achtbaan |waar je weg geschoten wordt. Leuke rit, hierna naar de 'Doctor Doom Fearvall' Hier wordt je in een toren omhoog geschoten en je valt meteen weer naar beneden. Hier werkt natuurlijk de zwaarte kracht heel erg mee. Het was een korte rit, maar toch leuk.

We liepen door 'Toon Lagoon' naar Jurassic Park. In het laaste was een River Adventure, maar dit heb ik maar niet gedaan gezien eerdere ervaringen en een nat pak. Ben absoluut niet bang voor water, maar met een dikkere katoenen broek loop je wel de hele dag met een natte broek.

We zijn doorgelopen naar 'The Lost Continent'. Onderweg een plastic beker gekocht die ja naderhand voor 79 cent steeds kon bijvullen. Normaal kost een een flesje dringen al gauw 3 dollar zodat je zo'n flesje snel eruit hebt. Deze kost $6,99 dus reken maar uit. In dit deel van het park was de achtbaan 'Dueling Dragons'. 2 achtbanen die samen vertrekken en je komt mekaar onderweg meerdere keren tegen. Zeer spannend lijkt net of je elkaar raakt. Naast deze achtbaan wordt druk gebouwd aan een deel van Harry Potter, het kasteel en verschillende huizen.

Het was nog in een vroeg stadium dus nog niet zoveel te zien. Van hieruit naar 'Seuss Landing', dit is een stukje voor de kleinere kinderen. Hier was ook een achtbaan die wat langzamer ging en de omgeving liet zien. Dus Petra durfde hier ook in. Hiermee waren we het park rond.

Het was ook al tegen 12.30 uur 's middags dus tijd om naar Universal te gaan. Natuurlijk is er veel meer in het park te doen maar dan moet je echt langer blijven. We liepen het park uit door de algemene winkeltjes en restaurants. We liepen langs Hard Rock Cafe en dit was toch wel de kans om hier eens te eten. Dus naar binnen het was niet druk. We hebben hier heerlijk gegeten, moet zeggen een van de betere restaurants tot nu toe. Echt heerlijk. Ook het interieur is heel mooi. Veel zaken van groepen, zangers etc. We zaten bij originele spullen van Bruce Springsteen.

Na het eten nog even langs de shop van het Hard Rock Cafe en hier vond Petra een hele mooie dames pet welke zeer handig is met de zon die vandaag ook weer volop aanwezig was. Het was warm, heel warm vooral in de zon, rond de 33 graden celcius. Nu was 'Universal Studio' aan de beurt.

Als je binnen komt zie je meteen allemaal straten zoals ook in studio's gebruikt worden. Een deel (klein deel) echt en een groot deel nep. Heel mooi gemaakt. Links en rechts van de straat zijn er twee show's, een van Jimmy Neutron waar we eerst in gingen en daarna naar Shrek 4D. Je moet hier een bril op voor het 3D effect en er wordt gewerkt met wind en water en beweging van de stoelen.

Beide shows ging Petra ook mee. Daarna door gelopen richting de achtbaan van de Mummy. Links daarvan zijn ze met de bouw bezig van een nieuwe achtbaan de Rockit. Deze lijkt ook weer heel mooi te worden. De Mummy is een achtbaan die voor en achteruit gaat, langzaam en dan weer heel snel. Vuur er bij dus spannend om te doen.

Na de Mummy doorgelopen naar Ben & Jerry ijs en Starbucks voor Frappacino. Een koude capacino variant verkrijgbaar in verschillen de smaken. We zijn al eens eerder geweest in Universal maar toen niet in Jaws.

Dus nu wel, je gaat met een boot rond en komt dan Jaws tegen. Heel mooi gemaakt. Van hieruit doorgelopen naar 'Men in Black' Hier moet je op aliens schieten tijdens een ritje in een karretje. Tevens stonden buiten 2 Men in Black waarmee je op de foto kon.

Naast de Men in Blak was een nieuwe attractie, 'The Simpsons Ride'. We moesten buiten wachten pal in de zon. Dus heel warm. Binnen zat je in een soort vliegtuigje die beweegde met de film mee. Zo leek het net of je echt in de film zat. Als laatste wilde in we in E.T en Terminator 2. Het was al rond 5 uur 's middags dus even doorlopen. Bij E.T. was een wachtrij van 30 minuten dus dat slaan we maar even over. Dan maar naar de Terminator. Daar aangekomen, helaas gesloten wegens verbouwingen. Dan nog maar even de winkeltjes in. Ellen vond nog een leuk T-shirt met pet. Zelf vond ik ook nog een pet van Universal. Van hieruit naar even langs de Walmart voor een paar Donuts. 's Avonds meteen even afkoelen in het zwembad. Een hele drukke lange dag, maar natuurlijk weer zeer de moeite waard.