Florida 2009

Onze vakanatie in Florida 2009

Volg hier onze vakantie in Florida van 2009. Van alle voorbereidingen t/m iedere dag van de vakantie zelf. Veel lees plezier. Opmerkingen en vragen zijn altijd welkom.Zie ook:
Zomer 2009
en
Zomer 2010

Dag 9: Verrassing

dag 9 zon 3 meiPosted by ronald Mon, May 04, 2009 04:40:11

Vandaag alweer dag 9, een dag van een verrassing. In Nederland had ik dit al gelezen en was vast en zeker van plan om dit te gaan doen. Echter ik had niets verteld tegen Petra en de kinderen dan alleen dat ik een verrassing had. Tot vandaag had ik volgehouden om niets te vertellen dat alleen we iets leuk gingen doen. Daarvoor hadden we voor het eerst de wekker moeten zetten. We moesten namelijk al om ongeveer 8.45 uur 's morgens in St Pete Beach zijn. Dat ligt vlakbij Tampa en is ongeveer een kleine 2 uur rijden. Petra had gisteren avond al wat broodjes gesmeerd want dat was nodig. Waar we heen gingen was niet zomaar een restaurant. Natuurlijk allemaal zeer veel vraagtekens voor Petra en de kinderen. Ook had ik nog snel een koelbox bij de Walmart gekocht. Een simpele van piepschuim die we hier kunnen laten. Na de wekker ons gewassen en aangekleed en snel in de auto richting Tampa. Op de I-4 was het zo vroeg redelijk rustig dus we konden aan één stuk door-kachelen. We kwamen aan in St Pete Beach en al snel was duidelijk wat de bedoeling was, Petra en de kinderen waren meteen super enthousiast. Had namelijk een boot gehuurd om over de zee (Mexikaanse Golf) te varen en binnen door. Het was de grootste boot die ze hadden, eentje van 20 feet. Met een opvouwbaar dakje erop voor de zon en en vers water om je af te spoelen als je gezwommen had. Na instructies en de nodige papieren te ondertekenen gingen we op pad. Eerst rustig tot we buiten op zee kwamen. Het dak was naar beneden dus we gingen maar eens iets harder. Nu vol speed heb ik niet kunnen varen want dat durfde Petra en Ellen niet, maar we voeren toch op zee ongeveer 40 mijl per uur wat toch al gauw 70 km/h. Het ging heel hard kan ik je zeggen, geweldig natuurlijk. Het water was heerlijk warm en goed helder. We voeren naar een onbewoond eiland waar we zo met de boot op het strand konden varen.

Dit deden we, het anker in de grond en we lagen heerlijk in de zon met een heerlijk windje. Lekker gepicknickt, gezwommen en schelpen gezocht. We hebben er ongeveer 2 uur gelegen en langzaam was het onbewoond eilandje toch niet zo onbewoonbaar meer. Meer mensen hadden dit idee dus het werd langzaam drukker. Vlak achter ons zagen we ook de eerste dolfijn in het wild, vlak bij onze boot. Een geweldig gezicht. We moesten toch langzaam terug dus de boot teruggeduwd en daar gingen we weer. Zodra we het onbewoond eilandje achter ons lieten voeren we langs zeer luxe huizen. Men vertelde ons dat het huis met het blauwe dak van Mel Gibson is. Althans nu van zijn vrouw hij zou in scheiding liggen. Nu hij mag zijn huis ook aan ons geven een schitterend huis, kan niet anders zeggen.

We zijn binnen door terug gevaren, maar ook even waar het mocht natuurlijk gas gegeven. De boot kan hard en hard. Alles wat niet vast lag vliegt van boord, blikjes vol met drinken vlogen over boord door de wind dus dan moet je toch een vaartje hebben, heerlijk gewoon. Onderweg weer een stel dolfijnen voorbij zien komen weer een geweldig gezicht.

We kwamen terug in de haven en meerde netjes aan. Na afrekenen en omkleden konden we weer gaan. Nu wil het toeval (ik wist dat natuurlijk van te voren) dat we vlakbij het Tropicana Field waren. Een baseball stadium waar 's middags de Tampa Rays tegen de Boston Red Sox speelde. We gingen op goed geluk erheen want kaartjes hadden we niet. Maar proberen kan altijd. Aangekomen bij het stadion moesten we parkeren op aangeven van de medewerkers. We hoefden niets te betalen, dacht eerst van wel namelijk $ 10,-. Echter we waren 4 personen en dan hoef je niet te betalen. Leuk idee om je te laten car-poolen. Op naar de kassa, hier waren nog meer dan genoeg kaartjes verkrijgbaar. We gingen deze keer zitten op het Upperdeck voor $19,- per persoon. Ze waren net begonnen toen we op onze plaatsten waren. Prima uitzicht over het gehele veld (zie foto).

Het was een spannende wedstrijd en de Tampa Rays wonnen (gelukkig voor Nieck en ik wij waren namelijk voor Tampa en de dames voor Boston) met 5-3. Het was tot het laatste moment spannend. Iedereen zat door elkaar maar alles ging goed. Gelukkig geen toestanden zoals in Nederland. Altijd vriendelijk en sportief. Met z'n allen weer naar de auto's dus je hebt zo een file naar de autoweg. Het duurde dan ook wel een half uur voordat we goed en wel op gang waren. Onderweg op de I-4 hebben we bij Cracker Barrel gegeten.

Prima diner waarna we snel verder gingen naar Kissimmee. Onderweg toch maar even langs de drogist. Iedereen behalve ikzelf was op de boot toch wel aardig verbrand. Petra in dit geval het ergst. Een verzachtende spray gekocht, hopende dat dit zal helpen. Al met al een geweldige dag in de USA. Het varen doen we zeker nog een over als we weer eens in Florida komen.