Florida 2009

Onze vakanatie in Florida 2009

Volg hier onze vakantie in Florida van 2009. Van alle voorbereidingen t/m iedere dag van de vakantie zelf. Veel lees plezier. Opmerkingen en vragen zijn altijd welkom.Zie ook:
Zomer 2009
en
Zomer 2010

Dag 15; reizen

dag 15 zat 9 meiPosted by ronald Sun, May 10, 2009 16:34:18

Dag 15 is een reis dag, we gaan naar huis. Niet dat we graag willen, maar de tijd zit erop. De kinderen moeten weer naar school en wij moeten weer aan het werk. We vliegen een twee etappes, eerst van Orlando naar Chicago en dan van Chicago naar Dusseldorf. Om 10.15 uur vertrekt het vliegtuig naar Chicago. We moeten ook de huurauto terug brengen, niet dat dit zoveel tijd kost maar toch even er rekening mee houden. Om op tijd te zijn (we zijn altijd veel te vroeg, maar ja beter dan te laat) vertrekken we om 7.00 uur 's morgens. Er zijn nog weinig mensen op de weg dus dat gaat prima. De Tomtom is niet nodig om de weg te vinden naar het vliegveld, wel nemen we de tol weg, dit kost totaal $ 1,75. We naderen van het zuiden het vliegveld en ik verrijd mij altijd naar de ingang voor de huurauto's. Dus nu ook weer, maar je kunt rond de terminals rijden dus poging 2 gaat wel goed. Bij het inleveren van de auto was het al wat drukker, maar ook hier werd weer snel en efficiënt alles aangepakt. De auto werd bekeken en goed gekeurd. We kregen het bonnetje met saldo $ 0,-.

Wel stak ik automatisch mijn sleutel in de broekzak, maar dat was snel gezien door de medewerkers. dus terug in de auto stoppen. Een karretje geritseld, beter gezegd betaald en door gelopen naar de United balie. We hadden nog geen tickets. Kon wel al gisteren ons on-line inchecken maar we hadden geen printer dus we moesten nog wel boarding passen krijgen. Die kregen we netjes bij de balie, echter dit waren alleen de kaarten om naar Chicago te komen. De koffers ingeleverd en op zoek naar gate 45. Eerst natuurlijk met het treintje naar de 'pier' en dan ben je ook al snel bij de gate. Het was nu 8.00 uur dus mooi op tijd. We gaan zodra we de gate gezien hebben weer op stap voor koffie en nog wat te eten en of wat winkeltjes bekijken. Het vliegtuig stond er al en boarden begon op tijd. Het vliegtuig was vol met hoofdzakelijk vakantiegangers. De vlucht gaat prima we krijgen drinken en je kunt eventueel een box kopen met eten. We komen 15 minuten te vroeg aan en staan snel in terminal 1 in Chicago. Als eerste gingen we op zoek naar een balie voor de boarding passen voor de vlucht naar Dusseldorf. Gezien we eerst met United vlogen en daarna met Lufthansa wordt dit niet in één keer uitgegeven. De koffers worden wel in één keer door gelabeld zodat we die pas in Dusseldorf zien (als alles nu goed gaat). In heel terminal één was niets te vinden. Dus maar even de terminal verlaten en naar de incheckbalie. Daar aangekomen konden we de passen netjes krijgen. Ook kregen we een brief voor de varkensgriep. Terug naar de terminal, weer door de beveiliging staan we voor Mc Donalds in Terminal 1. We moesten bij gate B16 zijn, echter die was nog leeg. Het was ook nog vroeg. We waren er al om 12.00 en het vliegtuig vertrok om 16.15 's middags.

Wat te eten gehaald en naar de gate gelopen om daar alles op te eten. Bij Mc. Donalds zijn geen stoeltjes vandaar eerst naar de gate. We vonden een mooi plaatsje bij het raam dus smullen geblazen. Daarna wachten en de terminal verder verkennen. Winkeltjes en restaurants dat is het enige wat te zien is. De tijd ging redelijk snel voorbij en 15.45 uur begon het boarden. Rond 15.15 uur kwamen er dames en heren van Lufthansa naar de balie alwaar de meeste die nog geen boarding passen hadden hun pas ophaalde. We hoefde dus helemaal niet uit de terminal, alleen geduld hebben. Maar goed dit weten we voor een volgende keer.

We zaten nu achter in het vliegtuig, rij 42 en 43. Wel gelukkig weer hetzelfde vliegtuig als heen, dus iedereen had zijn eigen TV. Ook deze vlucht ging prima. Onderweg kregen we wel te horen dat we het vliegtuig niet meteen mochten verlaten in Dusseldorf. Er wordt gecontroleerd op varkensgriep. We kregen een formulier waarop we onze naam, adres, adres van de laatste 7 dagen in moesten vullen. Een dokter zal ons controleren in Dusseldorf en het formulier innemen. Het laatste stukje van de vlucht werd Ellen misselijk. Tijdsverschil en onregelmatig eten kon haar maag niet meer verdragen. Dus het ontbijtje ging er niet in en hoe dichter we bij Dusseldorf kwamen hoe slechter het ging met Ellen. Om nu de doktoren niet de indruk te geven dat ze de varkensgriep heeft toch maar netjes naar buiten gelopen echter 2 meter buiten het vliegtuig ging het zo slecht dat we besloten terug even in het vliegtuig te gaan. Nieck en ik liepen door en Petra ging met Ellen terug. Bij de stewardessen gemeld wat er aan de hand was en Ellen stond al met de hand voor de mond. Meteen naar de WC en ja hoor alles kwam er uit. Dat luchte meteen enorm op. De stewardess vertelde niet versteld te staan dit gebeurde zo vaak dat niemand meer vreemd opkijkt. Nieck en ik wachtte bij het toilet op het vliegveld, en het duurde niet lang of de dames kwamen eraan. Het ging nog niet 100% maar in ieder geval beter dan eerst. Door de douane heen was geen probleem, daarna de koffers. Deze stonden als enige nog op de band. Dus alles zo gevonden. Bij de deur stond geen beambte of je iets aan te geven hebt dus we konden direct doorlopen naar de uitgang. We moeten naar P4 de auto halen, echter om alle koffers mee te slepen besloten we dat Nieck en ikzelf de auto te halen en de dames met de koffers halen. Zo gezegd zo gedaan, echter makkelijk ging het niet. De auto stond nog op zijn plaats en we konden zo weg rijden. De plaats had ik gereserveerd (kost € 4,-) en kon naar de uitgang rijden en met de CC betalen. Kosten in het totaal voor iets meer dan 16 dagen € 102,-. Op naar de dames, echter het blijkt dat bij afhalen geen particuliere auto's mogen komen. Vreemd maar ik kon er niet in. Dan maar naar P1, dit is direct onder de aankomst hal. Vanuit hier de dames opgezocht en terug naar de auto. Normaal is dit de duurste parkeerplaats echter gaat dit pas tellen na 1 uur of 30 minuten. Dus bij de betaal automaat moesten we 0 euro afreken. Bepakt op weg naar huis waar we na ongeveer 1 uur waren. Alles stond er nog zoals het was, home sweet home.