Florida zomer 2009

We vertrekken.

Dag 1; di 18 aug 09Posted by ronald Wed, August 19, 2009 23:50:29

Eindelijk het eerste verslag. Heeft even geduurd, maar had gisteren echt geen puf meer om e.e.a. nog te schrijven.

We zijn maandag 17 aug. vertrokken naar het A4 Schiphol Hotel.

We wilden eerst de 18e vertrekken, maar om zeker te zijn dat we zonder problemen op Schiphol kwamen zijn we toch maar een dagje eerder weggegaan. Overdag hebben we de laatste spullen ingepakt en zijn we rond 17.30 uur vertrokken. De hond en het konijn ook mee deze zetten we af bij een pension voor beide in Nederweert. Daar gingen we weg rond 18.30 na een nog treurige blik van de hond (waar gaan die nu weer zonder mij heen). Tja het konijn kan kijken wat hij wilt maar of het treurig is kan ik niet zien.

Tegen half 20.00 uur kwamen we bij het hotel. Deze ligt aan de autoweg en is makkelijk bereikbaar. Onze reservering stond er nog dus we hadden snel de kamer. Een prima kamer met een groot LCD tv en 4 bedden. Een mooie badkamer met ligbad dus alles in orde.

We wilde ’s morgens de bus (shuttle) hebben van 6.40 uur. Deze moesten we ook reserveren de dame achter de balie vertelde dat het druk zou worden. Dus wij vroeg op wassen en aankleden en een ontbijt op de kamer. Rond half zeven stonden we kant en klaar te wachten bij de bus want het zou druk worden. De bus kwam precies op tijd maar de drukte bleef uit. Ja er waren meer mensen dan wij alleen maar er kon zeker het dubbele in de bus. Maar goed de bus bracht ons prima naar de vertrekhal en bij naar balie 11 waar we de boarding kaarten moesten printen. Dit doe je bij de machines van KLM (zijn samen met NWA en Delta). Dit kon niet thuis waar we wel hadden ingecheckt. Nog net even nieuwe stoelen gereserveerd bijna helemaal voorin en klaar waren we. We kregen ieder 2 boarding kaarten eentje voor naar Atlanta (tussenstop) en een voor Atlanta naar Orlando. Voor de laatste was alleen een stoelnummer bekend en geen gatenummer. Dat vinden we wel in Atlanta.

Koffers inleveren bij een vriendelijke blonde dame van KLM en klaar waren we. We waren meteen aan de beurt, geen rijen etc. Misschien omdat we zo vroeg waren (3 uur van te voren) maar het viel op dat het heel rustig was. Naar de douane gelopen waar ook niemand was dan alleen de heren die moesten controleren dus ook hier snel doorheen. Daarna begon het wachten. Op zich geen probleem winkeltjes genoeg, koffie drinken (thee voor mij) en wachten totdat we langs de controle moesten. Daar de gebruikelijke vragen over de bagage, wie heeft ingepakt, nooit alleen gelaten etc. Vrij snel daarna begon het boarden en we zaten weer in een vliegtuig. We verwachten een NWA toestel maar kregen een zelfde type maar dan van Delta.

Nadat het vliegtuig gesloten was begon het wachten. We werden niet achteruit geduwd. Het wagentje was bij de buurman gaan staan en niet bij ons. Na een tijdje kwam er natuurlijk nog eentje voor ons maar al met al duurde dat weer 45 minuten. Dus ik begon me al zorgen te maken over de overstap in Atlanta waar we in ongeveer 1 uur en 45 minuten tijd hadden. Moest dus niets meer onderweg gebeuren (omleiding wegens onweer of zoiets) Want dan kwamen we in de problemen. We zijn met een vol vliegtuig gestart, een Boeing 320 (333) van Delta naar Orlando. Iedereen had een eigen scherm dus onderweg hoefden we ons niet te vervelen.

Voor ons was het de eerste keer dat we met Delta vlogen en ik moet zeggen dat de plaatsen ruim waren. Prima te doen. Ja het is 9.30 uur vliegen dus dat is altijd lang maar toch. Onderweg het gebruikelijke Chicken of Pasta. Beide waren goed niets van te zeggen. We zijn in April met Lufthansa geweest en ik moet zeggen dat de service eromheen beter was (bij Lufthansa dan). Daar kreeg je bv. nog verschillende keren een verfrissingdoekje en bv na het eten een apparatiefje in de vorm van Baileys of Cognac en zo waren er nog meer puntjes te noemen. Dus als we mogen kiezen dan…. Maar goed ook Delta doet het prima. Tijdens de vlucht die verder rustig verliep zijn we toch wat tijd ingelopen zodat we ongeveer 15 minuten te laat in Atlanta waren. In Atlanta ging het ook prima. We waren snel uit het vliegtuig (we zaten vrij vooraan) en je stapt eigenlijk direct in de hal voor de emigratie. Omdat we zo snel waren stonden we dus ook vrij vooraan. De beambte vroeg niet veel, was vriendelijk en we hadden heel snel onze kaart en stempels. Daarna door naar de bagage claim en daar was het nog even wachten voordat de koffers er waren. De kinderen dachten al dat wordt niets, gezien de ervaring van de vorige keer. Maar na een tijdje kwamen de koffers toch opduiken. Deze opgepakt en door gelopen naar de douane. Deze bekeek ons formuliertje en we konden meteen doorlopen. Meteen daarna konden we de bagage weer inleveren en weer doorlopen naar de controle voor de binnenlandse vlucht. Moet zeggen dat het in Atlanta prima geregeld is m.b.t. tot de afstanden en het regelen. Ook bij de controle geen problemen dus we konden door en moesten naar terminal A gate 4. Je kunt het hele stuk lopen wat toch heel lang is, maar gelukkig gaat er ook een treintje. Deze brengt je in 4 minuten bij terminal A. Op naar gate 4. De terminal is een hele lange terminal, kon bijna het einde niet zien. En dan moet je voorstellen dat er nog 4 andere van dit formaat zijn. Dus in totaal een heel groot vliegveld. We zaten goed en wel bij gate 4 kregen we de melding dat het vliegtuig wat bedoeld was bij de gate te komen vertraagd is en we een ander toestel kregen maar deze moest wel uit een hangar komen. Dus de vertrektijd werd gewijzigd van 15.55 naar 16.30 uur. Al snel bleek dit niet haalbaar en werd het 17.00 uur. Ook dit bleek weer niet haalbaar. Uiteindelijk werd de tijd 17.30 uur. Maar goed dit mocht de pret niet drukken. Van Atlanta naar Orlando is iets meer dan een uurtje vliegen. We kregen bij het instappen een kaartje zodat we gratis gebruik mochten maken van Internet. Dus meteen even geprobeerd. Het werkte prima, (zie de melding op het forum). Alleen het vliegtuig was zo klein en er waren zoveel stoelen in gepropt dat ik nauwelijks de laptop op mijn schoot kon houden. Daarna was alweer snel de landing ingezet. Aangekomen in Orlando met het treintje naar het hoofdgebouw voor de koffers. Zelf zou ik al doorlopen naar de balie voor de auto’s bij Dollar dan kon Petra de koffers meenemen, mooi verdeeld. Vorige keer heb ik 2 uur staan wachten bij de balie, maar nu stond er niemand voor mij en kon meteen geholpen worden. Ook bij Alamo was het verdacht stil. De medewerker van Dollar was heel vriendelijk vroeg wel naar een verzekering, maar vond het prima dat ik hem niet wilde. We kregen een Chevrolet Pacifica wat eigenlijk iets groter was dan besteld. Maar de medewerker vond het prima dat we deze kregen.

Bij Dollar krijg je dus meteen een auto aangewezen en mag je niet zelf uitzoeken. Ik was zo snel klaar dat ik Petra maar ging zoeken in de plaats van anders om. Uiteindelijk hadden we elkaar gevonden en konden we naar de garage. Daar kregen we de sleutel en ja hoor daar stond hij. Op zich een mooie auto maar toch wel al iets ouder en hier en daar een deukje en een krasje. Voor de zekerheid dit nog maar eens gemeld en we kregen een handtekening dat we hier niet voor verantwoordelijk waren. De Tomtom geïnstalleerd en snel naar het huisje gereden. Hier aangekomen konden we snel naar binnen met de koffers (welke makkelijk in de auto paste). Alles neer gezet en meteen even naar Walmart. Het was ondertussen al 21.00 uur plaatselijke tijd (NL tijd 3 uur ’s nachts). Petra had een lijstje en het meeste snel in de kar gedaan. Dit ging op zich allemaal heel snel maar uiteindelijk bij de kassa zeer langzaam. Wat was het druk en wat waren er weinig kassa’s open. Natuurlijk stonden wij weer aan een kassa die na 5 minuten dicht ging dus nogmaals achteraan de rij. Zeker hebben we 20 minuten staan wachten voordat we aan de beurt waren. Ondertussen was toch wel iedereen zeer moe. Dus snel naar huis, maar wat zag ik, een melding in de auto namelijk deze had service nodig. Dat had ik weer. Dus ’s morgens maar weer terug naar het vliegveld, nu eerst snel alles uitladen en naar bed.