Florida zomer 2009

De terugreis

Dag 18; vr 4 sep 09Posted by ronald Sat, September 05, 2009 22:03:25

We gaan vandaag naar huis, helaas, huilen natuurlijk, maar toch ook weer fijn om naar huis te gaan. We vliegen om 13.30 uur van Orlando (gate 75) naar Atlanta met Delta (gate A30). Na weer een normaal ontbijt zijn we net voor 10.30 vertrokken. Bij Delta mag je ieder één koffer meenemen a 50 lbs of net iets minder dan 23 kg. Iedereen heeft kunnen lezen hoeveel (of hoe weinig) we gekocht hebben. Dus dat was al passen en meten gisteren. Natuurlijk nog het laatste T-shirt, tandenborstel etc erbij dus het wordt kritisch. Onze grootste koffer zit net op of voor de 50 lbs, ten minste op de weegschaal in de villa. We konden moeilijk nog gewicht naar de andere koffers overbrengen wat deze waren echt helemaal vol. Ook bv. kleren uitwisselen tegen andere zwaardere artikelen was geen optie meer. Dus maar zo vertrokken we zien wel wat er van komt. Eigenlijk maken we ons zorgen om niets. Kopen we toch nog een koffer voor bij de handbagage, want ook deze reis komen er hele hutkoffers voorbij die echt niet onder de handbagage vallen. Echter hier wordt door niemand wat van gezegd. Dus we rijden met 4 propvolle koffers naar Orlando International Airport. We rijden naar de tol weg en dan via de zuid kant. Dit kost natuurlijk weer 0,50 en 1,25 dollar aan tol maar goed dit weten we van tevoren. Het is een bekende weg dus we rijden er zonder problemen heen. We moeten zijn in de B terminal, dit staat al duidelijk aangegeven voordat je het vliegveld oprijdt. Dan is het een kwestie van gewoon de borden volgen en je komt in de garage waar we de auto moeten inleveren. We stoppen de auto netjes in de rij en er komt een medewerker van Dollar kijken en de auto controleren. Aangezien we een nieuwe mee hebben gekregen en geen enkele problemen hebben gehad was het snel klaar en kregen we een briefje met de melding ‘no charge’. Op met de koffers naar de vertrek hal, deze ligt twee niveaus hoger dan de hal waar je binnen loopt en de verhuurbalies zijn van de auto’s. Met de lift ben je er zo. We moeten bij Delta zijn en dat is helemaal rechts in de hal. Dus een stukje lopen. Inchecken hadden we al gedaan dus we moeten labels hebben voor de koffers en boarding passen printen. Eigenlijk zijn alle balies van Delta nu zelfbediening. Er staan wel mensen die je kunnen helpen en de koffers labelen en dus nakijken of er overgewicht is. Alles goed gemoedelijk en in een redelijk tempo dus we waren zo aan de beurt. We konden netjes de boarding passen printen. Een oudere dame kwam en print onze labels voor de koffers uit. De grote witte koffer is aan de beurt en wat lezen we 50-51 lbs. Net 1 teveel vond de dame, we zeiden dat het er net tussen zit en eigenlijk 50 is. Er kwam een oranje label erbij met de tekst ‘Heavy 50 lbs’. We moesten wel even dan nog iets van de ene koffer in de ander doen. Natuurlijk we beloofde dit te doen. Ze keek ons aan met een vreemde blik en vertelde ons dat we de koffers aan de andere kant moesten inleveren. Zonder iets te verwisselen leverde we koffers in. Deze worden dan gescand en je ziet ze dan niet meer terug tot op Schiphol (als alles goed gaat). We lopen naar de controle op bommen, granaten en geweren. Op zich heel belangrijk dus vinden we dit absoluut geen probleem. Schoenen uit, alles van metaal uit de zakken, riem af en laptop apart op de band. Alles gaat goed, geen piepers of alarm wat afgaat. Na ons weer aangekleed te hebben konden met de tram naar gate 75 gaan. Wat we normaal altijd doen is de gate opzoeken en daar de handbage neerzetten en koffie etc. halen. Dus nu ook weer. Bij de gate was het rustig dus ik ging op pad voor drinken en eten. Het liep tegen 12.00 uur dus de maagjes begonnen te knorren. Nieck had zin in een burger, terwijl Ellen rustig aan deed gezien dat ze altijd misselijk wordt in het vliegtuig.

Voor haar hadden we een boterhammetje gemaakt in de villa. Petra wilde een muffin, Nieck en ik liepen eerst naar Burger King voor een Wopper, daarna naar Star Bucks voor koffie en een Muffin.

Rustig alles opgegeten bij de gate en even later kwam het vliegtuig. Eerst iedereen eruit en dan alles er weer in. Het vliegtuig zat vol, wij zaten op rij 24 wat nog vrij vooraan is. We vertrekken precies op tijd en komen iets te vroeg aan in Atlanta, vliegtijd 1 uur en 5 minuten.

We komen in de A hal aan en moeten weer vertrekken bij gate E12. Dus helemaal naar de andere kant van het vliegveld. Je zou dit via de ondergrondse tunnel kunnen lopen echter dit is wel een stukje. Er loopt ook een trammetje om de paar minuten dus deze nemen we. Binnen een paar minuten zijn we bij hal E. Ook hier weer naar de gate en daarna toch nog wat drinken en eten halen, het is de laatste mogelijkheid om ‘Amerikaans’ te eten. Zo gezegd zo gedaan. Er zaten al veel Nederlanders te wachten, tja wat wil je met een vliegtuig naar Amsterdam. Bij de balie stond al een hele rij dus het vliegtuig zal wel over geboekt zijn. Had nog willen vragen voor een upgrade, maar de rij gaf weinig hoop. Ze begonnen al vroeg met boarden, zo’n 50 minuten van te voren. Iedereen kon rustig naar binnen en het vliegtuig zat dus helemaal vol. Wij zaten vrij vooraan in rij 12, 4 stoelen in het midden. Deze kaar hadden we wel een vliegtuig van NorthWest in plaats van Delta.

Echter het interieur was volgens mij gelijk. Niet het aantal stoelen maar wel soort stoelen en de eigen schermpjes. Ook hier vertrokken we weer precies op tijd en we krijgen te horen dat we de vlucht iets meer dan 7 uur gaat duren. We hebben harde wind mee dus we snel relatief snel in Amsterdam. De heenweg was meer dan 9 uur dus je kan zien wat wind mee of tegen kan doen. We kregen toen we boven 10.000 feet waren iets te drinken en de bekende pinda’s. Een half uurtje erna begon men al met het avond eten rond te gaan. Dit keer was het Chicken or Curry vegetable. Gezien we toch wel graag vlees hebben zijn we voor de Chicken gegaan. Smaakte prima, na een uurtje werd alles opgehaald. Langzaam probeerde ik wat te slapen. Er waren leuke films in het vliegtuig zoals ‘Night in the Museum 2’ en de laatste ‘Terminater’ naast nog vele andere. Had na deze twee films toch maar een muziekje opgezet anders blijf je kijken. We moeten nog van Amsterdam naar Sittard rijden (2 uurtjes) dus slaap was van te voren wel welkom. Uiteindelijk werd alles ‘donker’ gemaakt door het licht te dimmen en bij alle ruitjes het schermpje naar beneden. Heb wel iets geslapen maar het voelde niet zo aan. De tijd ging redelijk snel voorbij en anderhalf uur voor de landing begin ik en vele anderen weer langzaam bij te komen. We kregen een ontbijtje in de vorm van een warm broodje met een gebakken ei en een klein bekertje sinaasappelsap. Daarnaast kon je nog een koffie, thee of water krijgen. Gezien het tijdsverschil had ik geen zin in eten dus nam ik alleen wat water. Petra en de kinderen idem. De landing werd ingezet en we waren snel en veilig op Schiphol. Omdat we vooraan in het vliegtuig zaten waren we snel eruit en liepen naar de douane. Daarna naar band 18 voor de koffers. De band liep al maar onze koffers waren er nog niet. Na 10 minuten kwam de eerste koffer van ons, daarna snel de anderen. Alles heel aangekomen op weg door het poort dat we niets aan te geven hebben. We werden niet gecontroleerd en konden op naar de bus die ons naar het A4 Hotel bracht want daar stond onze auto. Op de bus moeste we nog 10 minuten wachten en kwam op tijd voorrijden. Op naar het hotel en ja hoor de auto staat er nog en doet het nog. We zijn naar huis gereden en hebben onderweg het konijn en onze hond gehaald van het pension. Alles ook daar in orde zodat we rond 11.30 uur thuis waren. Moe maar blij om toch weer thuis te zijn. Rond 14.00 vielen bij Petra en mij de ogen letterlijk dicht dus we zijn 2 uurtjes op bed gaan liggen. We hadden geen 2 minuten nodig om te in slaap te komen. Meer moeite had ik om na 2 uur wakker te worden. De koffers zijn leeg, de wasmachine loopt en het ‘gewone’ leven kan beginnen.